porady na każdy temat
Facebook Twitter Google Plus NK Newsletter Konkursy Gry online
Diety, które mogą Ci zaszkodzić. Sprawdź które? Prawidłowa dieta powinna być niskokaloryczna, ale zbilansowana, oraz oparta na ...
Nie jedz za szybko, nie pij w trakcie jedzenia.

Jak uchronić się od "gazów"? Mówimy, co i jak jeść, by ustrzec się od tej dolegliwości

Jak uchronić się od "gazów"? Mówimy, co i jak jeść, by ustrzec się od tej dolegliwości

Wzdęcia potrafią być bardzo męczące i uprzykrzyć życie. Można je w znacznym stopniu ograniczyć odżywiając się we właściwy sposób i podaczas jedzenia stosując się do zdrowych zasad.

fot.: Photos.com
Każdemu zdarzy się je wypuścić w bardzo nieodpowiedniej chwili. Robi się wtedy naprawde przykro. Jak uchronić się od niekontrolowanych "gazów", "wiatrów", czyli od wzdęć? Mówimy co i jak jeść, by nie cierpieć na wzdęcia.

Jak uchronić się od "gazów"?

Najprościej byłoby wyeliminować błędy żywienia i zachowania. Dowiedz się, co sprzyja wzdęciom:

  • jedzenie zbyt szybko (powoduje to połykanie powietrza), bez dokładnego przeżuwania,

  • znaczny wysiłek fizyczny po jedzeniu,

  • obfitość składnikow wzdymających (groch, fasola, kapusta, brokuły, brukselka),

  • nadmiar soli lub niedostatek wody w jedzeniu,

  • łączenie owoców z innym produktami,

  • jadanie nieregularne oraz przy wzburzeniu nerwowym,

  • nadmiar stresów wpływających na układ pokarmowy.

Co pomaga ustrzec się od zaburzeń trawienia, czyli wzdęć?

Dla poprawy harmonii trawienia wypada polecić:

  • szklankę wody o temperaturze pokojowej przed posiłkiem i unikanie picia w trakcie jedzenia,

  • seler naciowy (bogaty w sód i potas, utrzymujące równowagę wodno-elektrolitową),

  • surową kapustę kiszoną (zawiera enzymy i bakterie korzystnie wpływające na proces trawienia),

  • cykorię (źródło probiotyków, które utrzymują właściwą florę bakteryjną w jelitach).

  • błonnik (jeśli wprowadzany jest stopniowo, usprawnia działanie przewodu pokarmowego),

  • brązowy ryż i proso (wspomagają florę bakteryjną).

  • siemię lniane (zawiera błonnik i substancje śluzowe nawilżające jelita),

  • jogurty z żywymi kulturami bakterii,

  • zioła ułatwiające trawienie - bazylię, miętę, rozmaryn, tymianek, natkę pietruszki,

  • herbaty z imbiru, kopru włoskiego lub mięty (rozluźniają układ pokarmowy),

  • herbatę z pokrzywy (korzystnie wpływa na przemianę materii, zapobiega wrzodom żołądka i jelit).

MATERIAŁY CZYTELNIKÓW
Aktualizacja: 17.04.2018 15:06
None
Newsletter
nie daj sie zagiąć. czytaj nas regularnie.
KTO JEST KIM?
Ulrich Merkel: kim jest były mąż kanclerz Angeli Markel?

Ulrich Merkel - jego nazwisko zna prawie każdy. Wszystko dzięki byłej ...

Artykuły w mowimyjak.pl mają charakter edukacyjny. Redakcja mowimyjak.pl dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były poprawne merytorycznie jednakże decyzja dotycząca leczenia należy do lekarza. Redakcja i wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zamieszczonych na stronach serwisu.

Diety - dieta - Jak działa Catering Dietetyczny. Jak schudnąć? Jaka indywidualna i skuteczna dieta dla Ciebie. Sposób na odchudzanie. Nadwaga przestanie być problemem. Największy serwis o dietach w Polsce. Wszystkie diety w jednym miejscu. Jaka dieta będzie dla Ciebie odpowiednia? Diety odchudzające. 24-godzinna dieta owocowa. Dieta proteinowa dr Dukana. Dieta 1000 kalorii. Dieta 1200 kcal. Dieta 1500 kcal. Dieta 3-dniowa. Sprawdź czy dobrze się odżywiasz. Diety odchudzające. Diety oczyszczające. Dieta proteinowa. Dieta kopenhaska. Dieta kapuściana. Diety forum i porady. Porady na każdy temat
Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.